SÖK TILL OSS

Eftersom vi är en friskola så kan du söka till oss oavsett var du bor, vi har riksintag på alla våra utbildningar.

Om du vill söka till oss så kontaktar du gymnasieantagningen i din kommun, eller prata med din SYV.
Ansökningskoderna är:
EK – för att söka till Ekonomiprogrammet
NA – för att söka till Naturvetenskapsprogrammet
TE – för att söka till Teknikprogrammet

Vår kommunkod är 2112

Lite kort om oss…

Skolan ligger ca 1 km från Bollnäs resecentrum, i ljusa fina lokaler. Alla klasser har ett hemklassrum där man har de flesta av sina lektioner. Håltimmar försöker vi undvika, det gör att våra skoldagar blir mer effektiva, vi kan också sluta lite tidigare på fredagar.

Som elev hos oss så har du möjlighet att äta gratis frukost, då kommer du att klara skoldagen bättre. Vi har även ett jättefint gym på skolan där du kan träna före eller efter skolan, eller när du är lektionsfri.

Vi har resurspass varje morgon på skolan. På resurspasset kan du få extra hjälp, eller bara sitta och plugga i lugn miljö.

Hos oss ordnar vi programdagar där vi fördjupar vi oss i respektive program genom studiebesök, praktiskt arbete, laborationer, externa föreläsare etc. Varje period har ett tema.

Du får också möjlighet att utmana och utveckla dig själv inom kurser som Naturguidning och Idrott och hälsa 2. I kurserna ägnar vi oss bl.a åt: vandring, paddling, klättring, cykling, övernattningar i tält, prova på olika sporter med mera.

Förutom att vara ute i naturen och att vara fysiskt aktiv så får du på köpet också kompisar för livet, inte bara från din egen klass. Det bidrar till god kamratskap och sammanhållning.

Det finns mycket mer att berätta, om du undrar något så maila gärna info@halsingegymnasiet.se

Elev för en dag

Går du i 9:an och är intresserad av att kolla hur det är att vara elev på Hälsingegymnasiet? Då är du välkommen att vara Elev för en dag hos oss.

Under ett besök som elev för en dag på Hälsingegymnasiet får du möjlighet att vara med på lektioner, uppleva vår fina skolmiljö och stämningen på skolan samt såklart möta elever som redan går här och höra om deras erfarenheter och upplevelser.

Hör av dig på mia.dismats@halsinge.se så ordnar vi en tid och dag ut får komma och prova på ett eller flera program som just du är intresserad av.
Varmt välkommen!