UNGT FÖRETAGANDE

Hälsingegymnasiet är ledande i landet på Ungt Företagande. 2020 utsågs vi till Sveriges bästa UF-skola.

Vi har ett starkt lärarteam på skolan som ger goda förutsättningar för att ge våra elever bästa möjligheter till att bli goda entreprenörer. Vår lärare Magnus Bolinder har flera gånger knipit hem silvermedaljen som Årets UF-lärare i Sverige.

Hälsingegymnasiet – Sveriges bästa UF-skola 2020

Under våren 2020 utsågs Hälsingegymnasiet till Årets Bästa UF-skola i Sverige. Vi är så klart oerhört stolta och extremt glada för den utmärkelsen. Så här löd motiveringen från juryn:

Årets UF-skola lever upp till allt som kännetecknar en skola som tillhör landets bästa när det kommer till att jobba med entreprenörskap bland eleverna. Skolan har ett helhetstänk kring UF, där alla skolans program ingår. Tack vare ett stort kontaktnät i det lokala näringslivet och fokus på internationell handel, får skolan in det viktiga helhetstänket kring entreprenörskap. Skolans ledning har lyckats skapa förutsättningar för alla elever att arbeta brett med entreprenörskap och UF-företagande. Detta har i sin tur gjort skolan till en förebild för andra skolor i regionen. Sveriges bästa UF-skola 2020 är Hälsingegymnasiet i Gävleborg!